PO 8:00 - 12:00 13:00 - 16:00
UT 8:00 - 12:00 13:00 - 16:00
ST 8:00 - 12:00 13:00 - 17:00
ŠT --
PIA 8:00 - 12:00
Materská škola s VJM ulica Komenského
História materskej školy sa začala písať v roku 1971, kedy bola postavená nová, typizovaná, päťtriedna budova na ulici Komenského.
Materská škola sa nachádza v centre mesta v účelovej budove na ulici Komenského v spoločnej budove s materskou školou s vyučovacím jazykom slovenským v peknom prírodnom prostredí.
Od roku 2002 zriaďovateľom Materskej školy s VJM – Óvoda, Komenského 1113, Gabčíkovo je Mesto Gabčíkovo.
Materská školaje 2 triednou MŠ s celodennou starostlivosťou. Skladá sa z 2 pavilónov, ktoré sú spojené spojovacou chodbou, ktorá slúži akojedáleň. V pravej časti pavilónu je umiestnená prvá trieda pre dvojročné až štvorročné deti, riaditeľňa a šatna pre zamestnancov. Druhá trieda pre päť až sedemročné deti je umiestnená v ľavej časti pavilónu. Sociálne zariadenie má každý pavilón samostatné. Obidva pavilóny majú samostatné vchody a šatne. V hospodárskej časti školyje kuchyňa, sklady, práčovňa, kancelária vedúcejškolskej jedálne, zborovňa šatne prezamestnancov.
Okolie školy tvorí priestranný školský dvor vybavený preliezačkami, hojdačkami a pieskoviskom a dostatočným množstvom zelene. Súčasťou školy je i terasa.
Výchovno – vzdelávaciu činnosť v materskej škole vykonávajú 4 učiteľky predprimárneho vzdelávania, ktoré spĺňajú podmienky odbornej a pedagogickej spôsobilosti – všetky majú stredné odborné vzdelanie, tri vysokoškolské.
O plynulú prevádzku materskej školy sa starajú siedmi prevádzkoví zamestnanci.
Výchovno-vzdelávacím jazykom je jazyk maďarský. MŠ poskytuje celodennú výchovu a vzdelávanie deťom od 2 do 7 rokov a deťom s odloženou povinnou školskou dochádzkou.
MŠ podporuje osobnostný rozvoj detí v oblasti sociálno-emocionálnej, intelektuálnej, telesnej, morálnej, estetickej, rozvíja schopnosti a zručnosti, utvára predpoklady na ďalšie vzdelávanie detí. Pripravuje deti na život v spoločnosti v súlade s vekovými a individuálnymi osobitosťami detí.
Deti sú rozdelené v 2 triedach podľa veku:
Trieda č. 1: 2- 3-4 ročných detí
Trieda č. 2: 5-6-7 ročných detí
Základným princípom nasej materskej školy je vytvorenie materskej školy s láskavou, citovo bohatou, rodinnou atmosférou, ktorá poskytuje pocit bezpečia, v korej skutočnosť, že centre jej činnosti je dieťa, sa objavuje tak, že dáva deťom držanie, samostatnosť. Každé dieťa sa dá vychovávať, rozvíjať berúc ohľad na jeho schopnosti a je vychovávané, rozvíjané novými spoločenskými vzťahmi, čiže každým pracovníkom materskej školy. Nech každé dieťa spozná a pozná svoje hodnoty, ale nech cíti aj to, aké má nedostatky. Nech toto prijíma prirodzene a bez akékoľvek duševného napätia.
Spolupráca materskej školy s rodinou
- Udržiavanie aktívnych kontaktov MŠ s rodinou.
- Plánovanie spoločných programov.
- Deň otvorených dverí.
- Rodinné návštevy.
- Spoločné plánovanie výletov.
- Informácia o tempe individuálneho vývoja detí.
- Berieme na seba zodpovednosť, že sa budeme o deti starať, budeme ich chrániť, obklopíme ich láskou a pozornosťou podľa ich schopnosti.
Spolupráca materskej školy so základnou školou
- Snažíme sa o obsažný každodenný vzťah, aby deti mohli neprerušene prestúpiť do školských spoločenstiev. Vzájomne poznáme svoje programy, výchovné cieľe, predstavy.
- Snažíme sa o spoločne pripravované programy. Spoločne pripravované programy napomáhajú k vzájomnému poznávaniu učiteľov.
Vytvorenie zdravého spôsobu života
- Cieľom výchovy k zdravému spôsobu života je vytváranie zdravých nárokov na spôsob života, zabezpečenie telesného vývinu.
- V záujme vytvorenia si nároku detí na čistotu pomáhame im splnením ich želaní a prosieb.
- Snažíme sa presvedčiť rodičov, aby svoje deti obliekali vrstvovito podľa počasia a teploty v triede skupiny.
- Individuálnymi a spoločnými pohybovými činnosťami slúžime rozvoju koordinácie pohybu detí.
- Zabezpečíme pokojné podmienky oddychu (vetranie, ticho, rozprávka).
- Zabezpečíme možnosť každodenného tréningu, pričom uprednostňujeme pobyt na čerstvom vzuchu.
- Snažíme sa o vytvorenie dôverného, chápavého vzťahu, lebo to je základom starostlivosti.
- Snažíme sa spoznať návyky prinesené z rodiny, preto sa k nim správame úprimne, vierohodne, ohľaduplne, aby cítili, že ich prijímame.
- Pri vytváraní samostatnosti dodržujeme princíp postupnosti.
- V období privykania osobným príkladom pomáhame v osvojení si správneho poradia návykov.
- Individuálnymi a spoločnýni činnosťami slúžime rozvoju koordinácie pohybu detí.
- Snažíme sa pochopiť dieťa – v prvom rade citovo.
- Namiesto rozkazovania kladiene otázky.
Iné vzťahy materskej školy
- V záujme sledovania telesného vývinu detí, za účelom prípadnej pomoci spolupracujeme s detským lekárom a detským zybným lekárom
- Spolupráca pedagogicko-psychologickou poradňou
Obraz dieťaťa v našej materskej škole:
Naše deti by mali byť veselé, mali by sa s dôverou obracať k dospelým, nech si dlho uchovávajú svoj úprimný úsmev, s láskou sa obracali k druhým. Z vlastnej vôle, s radosťou sa zúčastňovali všetkých činností, a považovali ich za zaujímavú hru. Nech si zachovajú svoju úprimnú zvedavosť, udržiavajú a ochraňujú svoje prostredie. Nech sa smelo pýtajú, vyjadrujú svoje názory. Mali by vedieť využiť svoju slobodu vrámci ustanovizne, prejavovali potrebnú sebadisciplínu v rozličných situáciach. Mali by poznať a používať pravidlá slušnosti, príslušné svojmu veku. Mali by sa vedieť smiať, objavovať a diviť sa.
Mesto
Kalendár
Po | Ut | St | Št | Pia | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 1 | 2 |